pondelok 2. januára 2012

Pizzové koláčiky

Na Silvestra som išla mimo domova, zakotvila som u mojej sestry. Čistá papučová kultúra. Ale aby som tam nešla iba tak naprázdno, tak som sa predsa len poistila menším občerstvením. Aby mali naozaj dôvod prichýliť ma :-)


Recept som našla ani neviem poriadne kde. A vlastne to začalo tým, že som hladala niečo úúúplne iné, a stretla som tento.
Ale tuším to nejak tak aj býva, že keď človek najmenej hľadá, stretne niečo dobré, príp. to najlepšie...

Čo je potrebné na cesto:
400g hrubej múky, 1/2 kocky droždia, 3 PL lyžice olivového oleja, 2 ČL soli.
Najskôr som pripravila kvások. Pre mňa v príprave kysnutého cesta menšia zmena, droždie som nechala rozpustiť v 250 ml teplej vody.


Medzitým som nachystala múku, soľ a olej. K tomu som pridala rozpustené droždie. Poctivo som celú masu premiešala, nech sa všetci zúčastnení poriadne zoznámia a urobia si riadnu kysnutú žúrku. Cesto som dala do teplého brlohu, kde sa krásne nafučalo a asi za hodinku vykyslo do krásy.

foto pred...
...a po :-)
Nakoniec som cesto vyvaľkala. Dalo mi to trochu zabrať, cestíčko je krásne elastické, takže to, čo som vygúlala, sa mi pekne vrátilo späť. Spálila som trochu viac kalórií, ako som zvyknutá pri prácičke s cestom, ale výsledok stál za to :-)
Rozdelila som cesto formičkou na kolieska, a tie striedavo ozdobila olivami, čerstvými rajčinami (alebo paradajkami? netuším, čo je správne spisovne :-) ), tymianom. Potrela som to olivovým olejom, kde som šupla cesnak a trochu soli. Z tejto dávky mi vyšlo 12 kúskov + 2 menšie štangličky.


Pri 230 stupňoch som rúru nechala koláčiky opaľovať cca 20 minút.  Po vybratí z rúry som ich potrela ešte raz cesnakovým olejom. Chybička krásy pri tomto recepte je jedine to, že pri takejto teplote je 100% pravdepodobnosť, že sa chytí ozdoba navrchu.
Na chuti to ale nezobralo. Boli dobré, moji silvestrovskí hostitelia sa nesťažovali :-)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára