utorok 28. februára 2012

Aj takto sa dá:-) Pri mori na pláži.

V posledných dňoch som nejaká chorá. Nič ma nebaví, neviem sa na nič sústrediť, a čo je pre mňa asi najhoršie, nechutí mi poriadne jesť. A aj keď sa najem, strácam poriadne chuť a neviem identifikovať to, čo jem. A nanešťastie aj "vďaka" tomu ma vôbec nebaví a ani nemám silu niečo variť alebo piecť. A preto ma obzvlášť potešil mail, kt. som si našla dnes ráno. Veď posúďte sami :-)

Dnešný koláč vznikal celý deň. Síce som o tom ráno ešte nevedel a vlastne až do večera som vôbec netušil, že to tak bude. Sme si nejak písali o mori a pláži cez deň a že si nejaká chorá:(. To som tiež ešte vtedy nevedel, že z toho bude koláč.

Tak či tak, prídem domov z práce. Vystúpim z auta a prvé čo ma napadlo je, že či som ráno vypol konvicu ( vypol - žijem) . Druhá vec bola, že upečiem more a pláž. Nabehol som do terna a teraz, či to spoznáš:) Kypraci prášok do pečiva. Inak to je mega vec, nechápem z toho. Keby som bol Gandalf a išiel by som bojovať proti Sarumanovi tak mu to nasypem za dva balíčky pod vežu, zapálim a jeho by to vyšumelo z tej veže. A tomu hovorím kúzlo! No nič, odbočil som.

Spať k ingredienciám. Vanilkový cukor, 7 vajíčok, hladkú múku, práškovy cukor, mlieko. Už vieš čo to je? Chýbajú tam dve ingrediencie, ale je to tvoja mandľová bábovka čo som robil:) Vidíš, to som si odvtedy zapamätal, čo potrebujem na super základ ( no vlastne nie, na maslo som zabudol ). Ďalej potrebuješ broskyne, jahody, vanilkový puding, kiwi puding, smotanu, 5 megacéčok a soľ.

Cesto je jednoduché, zmiešal som žĺtka, bla bla bla bla bla bla bla a máš cesto. Veď však mandľová bábovka. Do cesta pridáš trocha soli asi tak 0,05 gramu. A vieš prečo? Lebo môžem! Žijem v slobodnej krajine, ktorú mi mamča s tatom vyštrngali na námestí. Takže nemusím riešiť čo môžem a čo nemôžem. 

Toto potom hodíš na plech a dáš do rúry. Rúru nastavíš na stredný plameň v rozsahu 100 až 1000 stupňov. Nechcel som ti toto písať aby si sa o mňa nebála ale stala sa mi taká vec no... Neviem, či vieš, ako fungujú tie staré plynové rúry, to zatlačíš dáš tomu plný kotol a čakáš.
Potom škrtneš zapalovačom a ono to horí. No tak som zatlačil a čakám, neviem čo ma to napadlo, ale začal som rozmýšlať o tom, že keby som mal 5 detí, ako by sme vlastne sedeli u mňa pri stole. Lebo ako hlava rodiny by som nemohol predsa sedieť v rohu a z druhej strany je stena. Tak som si to tam v hlave prehadzoval. No jediné, na čo som asi po troch-štyroch minútach došiel, že deti by boli pod stolom a manželka by mala spílenú stoličku, aby som vynikol, akože som teda tá hlava rodiny. A potom som si uvedomil, že ja som vlastne ešte tu rúru nezapálil.
Tak rýchlo rýchlo zapalovač a boooooom taká ani nie rana ale ten plameň:DD ja som sa tak strašne zľakol, že som vlastne ruku vytrhol smerom hore a narazil s ňou na plech, s plechom na vrch rúry a zasa späť. Ako no dosť bolesť, chvílu som si myslel, že to snáď mám zlomené ako som sa válal  na zemi v podstate v plači od bolesti spojeným s nekontrolovateľným smiechom:D 

Každopádne dáš to tam. Ja neviem, dajme tomu, že na 25 minút, who cares, mám oči tak som to proste občas pozrel ako to vyzerá. Medzitým v stredozemi Legolas zomrel, Aragorn si umyl vlasy a jediný kto zostal bol Gimli. Jaj a spravíš si vodu. Voda je tiež jednoduchá. Vyšlaháš bielka, pridáš do nich cukor a troška brusnicového ( ?!?! ) džúsu, neviem to je asi po česky. Legolas by vedel ako sa to volá na Slovensku, bohužiaľ zomrel. No proste tam pridáš tú štavu a ono sa to sfarbí na modro.


Potom otestuješ, či to máš dostatočne pevné. Tak ako to testujú všetci kuchári, predsa to otočíš dole hlavou a ono to nevypadne. Ale treba veriť svojej práci, takže to musíš mať nad hlavou. Inak to nie je ono:)


Koláč sa pečie a čo teraz, vodu už máš. Zoberieš smotanu na šlahanie a vyšlaháš, úplne zbytočná vec, je to v podstate nanič v tom recepte a prečo som to spravil? Lebo možem! Tam tiež dáš cukor, aha ten dáš aj tam predtým do toho snehu samozrejme. A zafarbíš. Zmiešaš a máš vodu. Na pláž potom potrebuješ piesok a trávu za pieskom. Obe spravíš z pudingu. Zoberieš mlieko a puding a bla bla bla voala máš puding.

A teraz to kúzlo. Tesne predtým, ako by koláč zhorel, ho vyberieš, rúru necháš peckovať. Na koláč dáš do polky vodu,  je fakt dôležité spraviť vlnu a hodíš ho tam spať. Necháš to tam na pár minút. Potom vyberieš, spravíš pláž a trávu.


Pláž otvoríš a začnú ti tam chodiť ludia, niektorí sa začnú kúpať. Niektorí len tak ležia pod slnečníkom. Niektorí sa zasa hrajú na piesku.


Taká pohodička, všetci sú šťastní, ale zdanie klame. V diaľke sa na pláž približujú tri žraloky, ktoré sú fakt hladné. Ľudia sa kúpu a vôbec netušia aké nebezpečenstvo im hrozí v modrom mori, ktoré sa o chvíľu zmení na masaker.


Hej, žraloky sú také, je mi ich aj v celku ľúto. Keď si zoberiem, že ja by som bol žralok. Celý deň len ryba ryba ryba ryba. Ako vieš no. Veď varíš, predstav si, že by si mohla variť iba asuk uvocipurk . Podla mňa takto vymýšlajú názvy pre jedlá, inak si to neviem odôvodniť. No to je jedno, proste bola by si asi nadšená a ak by ti niekto doniesol do kuchyne regrubmah egam tak by si si asi tiež dala. Takže ja som za žraloky, nech si papajú ľudí koľko chcú, keď im chutia. Keď niekedy nejakého stretnem tak sa ocukrujem ešte. Nech má radosť zo života.

No každopádne, je mi ľúto že si chorá:( A myslel som aj na teba, keď som piekol ten koláč, takže jedna osôbka si tam ty ( a nie, nie je to tá čo ju práve ide zožrať ten žralok... ) :) Tak aby si vyzdravela, postavil som ti na pláž aj lekára. Lieč sa a tento kúsok ti nechám:))))


Každopádne. Je úplne ale úplne jedno čo pečieš, ako to pečieš a z čoho sa to skladá. Hej možno sa to nebude dať jesť, možno zistíš, že toto nabudúce už nie a že toto tomu chýba. Asi sa kiwi nehodí ku vanilke a jahoda k broskyni a čučoriedke. Že smotana je zbytočná k vyšľahanému snehu. My dvaja máme rozličné pohľady na to či piecť z kuchárskej knihy alebo nie. Každý máme svoje pre ale aj proti a každý má tak trocha pravdu:) Hlavné ale asi pre mňa po dnešku je to, že obaja to robíme preto, lebo môžme.  Tam kde dá niekto čiaru tebe, že za túto čiaru už nemôžeš ísť pretože on povedal. Tam sa treba spýtať či je to jeho alebo moja hranica?


P.S: Samozrejme celé to je myslené na veci "normálne" v živote ktoré nás obmedzujú lebo... no lebo sú jednoducho hlúpe. Sú veci ktoré nemôžeme, ale sú to veci, ktoré by sme nespravili lebo nechceme a nie, že nám ich niekto nakázal. A ešte. Nevieš ako dostať tú brusnicovú farbu z bielej mikiny? Predsalen mikina bola dosť drahá a no troška som sa "pokuckal" tým:)

Vždy keď dostanem tento food experiment mailik, tak mi je lepšie, je to taká ta moja slepačia polievka na dušu :-)


2 komentáre: