pondelok 1. októbra 2012

Pumpkin víkend. Časť tretia. Tekvicový koláč.

Koniec víkendu za nami. Ak to mám zhrnúť, tak sme sa ním tekvicovo prejedli. Začali sme v piatok polievkou, pokračovali sme v sobotu hlavným jedlom v podobe raviol plnených tekvicou, a víkend sme úspešne doviedli do konca, a ako to už býva so sladkou bodkou na záver, kde hlavnú úlohu tentokrát zohral múčnik v podobe tekvicového koláča s mascarpone krémom. Pre mňa osobne koláč trochu prekvapivý, s chuťou po žltom melóne.

Čo treba:
(zdroj receptu varecha.sk)
na cesto:
2 vajcia
250g kryštálového cukru
1 ČL vanilkový cukor
250ml oleja
250g hladká múka
1 ČL prášok do pečiva
1 ČL sóda bikarbóna
1/4 ČL soľ
1 ČL mletá škorica
1/4 ČL mletý muškátový oriešok
500g postrúhaná tekvica (najemno)

na krém:
250g mascarpone
200 ml smotany na šľahanie
2-3PL práškového cukru
šťava z 1/2 citróna (nemusí byť všetko)

V samostatnej miske som zmiešala všetky suché suroviny- múku, prášok do pečiva, sódu bikarbónu, soľ, škoricu a oriešok.
Celé vajíčka, cukor, vanilkový cukor som vyšľahala do peny. Postupne som pridala olej. Potom som primiešavala suché suroviny a nakoniec som pridala postrúhanú tekvicu.
Cesto som vyliala do tortovej formy a pri 180 stupňoch rúra opaľovala dohneda cca 45 minút.


Po upečení som koláč nechala úplne vychladnúť, aby som na vrch mohla pridať krém.


Na krém som zmiešala mascarpone s cukrom a citrónovou šťavou a postupne som pridala vyšľahanú sľahačku. Keď koláč úplne vychladol, natrela som na neho tento biely "sneh" a mohli sme ukončiť pumpkin víkend.




Ak bude jedného dňa treba hlasovať za tekvicu, u mňa budú všetky ruky hore. Čo sa tekvice do koláča týka, je to u mňa ešte neprebádaná oblasť, na ktorej som sa ale rozhodla ďalej pracovať a skúmať z dostupných zdrojov, čo všetko je možné s ňou spáchať nasladko.
Aj po tejto víkendovej skúsenosti ju zaradíme do nášho jedálnička a budem skúšať nové obmeny tejto krásnej (a nielen) oranžovej slečny :-)
Ak máte aj vy svoj obľúbený recept na tekvicu, prosím podeľte sa, rada si nechám poradiť.
Krásny deň plný slniečka prajem :-) 

1 komentár:

  1. Zuzka, super, mi sme mali strudľu tekvicovu s jablkom, ale už som robila aj na slano.A chcelôa by som skusiť klasický pumpkin pie

    OdpovedaťOdstrániť