nedeľa 13. januára 2013

Doma upečený chlieb.

 
 
Čo treba:
250g hladkej múky
160ml teplej vody
2-3 KL sušeného droždia
2-3 ČL olivového oleja
1-2 ČL soli

Do nádoby robota som dala všetky suroviny a nechala ho spracovávať cesto 10 minút.
Cesto som nechala dostatočne miesiť, aby všetky suroviny spolu riadne prešli zoznamovacím procesom. Cesto je správne zmiesené, keď samo drží v jednom kuse a krásne sa odlepuje od robotovej metly.
Košík na kysnutie som vystlala utierkou a vysypala hladkou múkou, preložila cesto, prikryla utierkou, zatočila do teplej deky a nechala cesto hodinu kysnúť.
Po hodine som cesto preložila do vymastenej menšej jánskej misky. V samostatnej miske som si zarobila vodu s trochou soli. So slanou vodou som cesto potrela a nechala pecť pri 200 stupňoch 50 minút.
Chlebík treba kontrolovať- po 20 minútach chlieb potieram slanou vodou a potom každých 15 minút.
 
Robila som rôzne kombinácie. 100% špaldovej múky+ orechy; 50% hladkej múky T650+50%celozrnnej múky a orechy, 100% klasickej hladkej múky.
Klasická hladká múka bola OK.
Špaldová múka bola tiež v poriadku, akurát bol chlieb na mňa trochu suchý.
Kombinácia celozrnnej a hladkej s orechami bola dobrá, akurát chlieb trochu neudržal tvar a z bočnej strany trochu praskol.
 
V každom prípade, už len fakt, že doma pečieme chlieb, ktorý je naozaj chutný, zastrie drobné kozmetické chyby, kt. nikto aj tak nerieši. Navyše tá kôrka voňavá chrumkavá...
Budem určite skúšať ďalej rôzne múkové kombinácie so semienkami a orechami. Dám určite vedieť, ako sa darí. Z pekárenských výrobkov mám ešte na pláne bagle a klasické rožky.
Na tento rok si dávam zároveň závazok, že sa skamarátim s kysnutým cestom. Minulý rok som ho obchádzala oblúkom :-)
 
 
 

1 komentár: