sobota 15. júna 2013

Jahodový nepečený dezert.

Nenazývam to tiramisu, podľa mňa do tiramisu nepatrí smotana, kdežto sem smotana šla...



čo treba:
3 žĺtky
250g mascarpone
100-150ml sladkej smotany (podľa chuti a nálady)
1 lyžička vanilkového extraktu
80g kryštálového cukru
75-100ml pomarančového džúsu
50ml limoncella
dlhé piškóty
jahody

Jahody som očistila, pokrájala na plátky. Pomarančový džús som zmiešala s limoncellom.
Žĺtky som vymiešala s kryštálovým cukrom do peny. Sladkú smotanu som vyšľahala do šľahačky a postupne som primiešala varechou mascarpone.
Dlhé piškoty som namáčala postupne v pomarančovo-alkoholovej zmesi, kládla do misky a vrstvila. Šlahačkovo mascarponový krém, jahody, piškóty. Misky som ukončila krémom a posypala ovocím.
Dezerty musia aspoň 24 hodín odstáť kvôli žĺtkom v chladničke.
 
Toto smotanové pokušenie by som charakterizovala ako letnú formu falošného tiramisu. Pomaranč v dezerte osvieži a jahody krásne zjemnia chuť mascarpone. U nás to bola super bodka sobotného obeda. A tá sladká vôňa jahôd naozaj nemá chybu...
P.S. ak chcete verziu pre detičky, do pomarančového džúsu alebo sťavy nepridávajte limoncello.




Recept mám z najnovšieho čísla Apetitu, kde boli použité namiesto jahôd maliny.

2 komentáre: