štvrtok 13. júna 2013

Rebarborový džem.

Tento je úplná prvotina u nás v rodine, rebarborový nerobievala ani moja mamina, keď som bola malá. Život je o výzvach, a keďže ja som doteraz nedžemovala vôbec, bolo načase vyskúšať to...

čo treba:
1 kg stoniek rebarbory
500g jahôd
1vanilkový lusk
cukor

Na začiatok som rebarboru ošúpala (boli z toho také fúziky, je ich možné vidieť na obrázku napravo hore), pokrájala na menšie kúsky a dala do hrnca. Jahody som tiež umyla, pokrájala na kúsky a dala do hrnca druhého.


Takto pokrájané ovocie som zasypala cukrom. Presnú váhu neviem, zasypala som to tak, aby bol vrch ovocia pokrytý, ale mohlo ho byť tak 300-400g. Poriadne som oba obsahy hrncov premiešala, aby sa cukor dostal aj do nižších poschodí ovocia, prikryla pokrievkou a dala na 24 hodín oddychovať do chladničky. Ovocie krásne pustí šťavu a rebarbora sa "osladí".

Na druhý deň som dala najskôr variť hrniec s rebarborou. Nechala som ho asi hodinku variť, rebarbora už chytala taký kašovitý feeling.
Ponorným mixérom som rebarboru vymixovala dohladka. Pridala som jahody, kt. doteraz odpočívali v chladničke a obsah rozkrojeného vanilkového lusku. Pridala som aj obal lusku, nech dodá trochu arómy.


Asi po 5 minútach spoločného varenia som džemový základ ochutnala, či má dosť cukru. Mne sa zdal ok, tak som už neprisypávala.
No a jahody s rebarborovým pyré som nechala spolu variť za občasného miešania ešte ďalšiu polhodinu. Po dovarení som vybrala lusk, plnila poháre, nechala ich vychladnúť a potom zavarila.
A mohli sa začať vystrihovať etikety!



Džem je super :-) Rebarbora mu dodá jemnú kyselkavosť, ale jahody to vyvážia a krásna vôňa vanilky len podčiarkne vhodnú kombináciu. Nám zatiaľ chutí, už som robila druhú dávku. No a s maslom a čerstvou vianočkou je to vražedná kombinácia...
A čo vaše zaváranie? Obľubené kombinácie?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára