streda 19. júna 2013

Žemľovka. S jahodami.

Moju jahodovú šnúru ukončujem týmto malým voňavým potešením...



čo treba:
vianočka
1 vanička tvarohu
práškový cukor
jahody
3 vajíčka
150ml sladkej smotany
 
Zapekaciu misku som vymazala maslom. Jahody som očistila a pokrájala na plátky. Tvaroh som zmiešala s 1 vajíčkom a pridala cukor podľa chuti. Vianočku som nakrájala na plátky.
No a potom už len vrstvy. Plátky vianočky, vrstva tvarohu, jahody. Vianočka, tvaroh, jahody.
Vrstvenie som ukončila plátkami vianočky. Na menšiu zapekaciu misku mi akurát vyšla jedna celá vianočka.
Sladkú smotanu som vymiešala s dvoma vajíčkami do smotanovej peny a zaliala pripravenú "žemľovku".
Pri 180 stupňoch som nechala žemľovku piecť do zlatova.




Doma zožala úspech, nebezpečne rýchla na prípravu, vražedná vôňa širiaca sa z rúry počas pečenia no a kombinácia tvarohu a jahôd je na nezaplatenie...
Keď sme boli so sestrou malé, tak sme vždy vyjedali zo žemľovky hlavne tie vrchné vrstvy, čo boli krásne dozlatova-chrumkavo opečené. V tomto prípade vianočka dostala nový rozmer a jej chrumkavosť nemá chyby. Mala som čo robiť, aby som nevyjedla len ten vrch...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára