štvrtok 1. augusta 2013

Projekt Vardoma.sk

Pred pár týždňami som bola oslovená Peťou z projektu vardoma.sk, aby som vyskúšala ich krabičku. Krabičku :-) Domov mi prisla krabica ako svet. Ale o čo vlastne ide.




Spoločnosť Kochabo dostala k nám na Slovensko projekt vardoma.sk, kde si po pár klikoch viete objednať domov food box a vďaka receptáriku vyčariť jedlo za pár okamihov v pohodlí domova.
Na ich webovej stránke nájdete všetky dostupné informácie- ako projekt funguje, kto sú ich dodávatelia, aktuálne recepty, výber boxov...

Na výber sú tri boxy pre single, box pre dvoch, alebo box pre rodinu. Oba je možné vybrať buď v mäsožravej alebo vegetariánskej alternatíve.
Ja som zobrala mäsový box pre jednu osobu v hodnote 35€, kde som našla všetky potrebné suroviny na prípravu troch kompletných večerí spolu s pracovným zošitom.
V pracovnom zošite som našla aj mäsové aj zeleninové jedlá, čo ma na začiatku pomýlilo, a hľadala som v krabici všetky jedlá. Áno, je teplo, došlo mi to trochu neskôr :-)

Pracovný zošit je pripravený blbuvzdorne, recepty sú vysvetlené krok za krokom, s piktogramom, či jedlo obsahuje mäso, lepok, rybu alebo naopak bezlepkové alebo bez laktózy.
Pri každej surovine, čo šla do receptu som našla malú pomôcku- zelený lístok znamená, že surovina bola v boxe, pri šedom lístku som mala mať ingredienciu doma. čo je v pohode, väčšinou šlo o soľ, korenie, vodu alebo olej.
Pri recepte je zároveň uvedená priemerná výživová hodnota na jednu porciu, čo je ďalšia pomôcka pre niekoho, kto si chce udržať štíhlu líniu.
Keďže nápad má rakúsky pôvod, vzadu v zošite je jazykové okienko, kde si v prípade potreby môžem vyhľadať rakúsky, resp. slovenský ekvivalent daného slova.

Ja som varila tieto jedlá:
Sezamové kuracie prsia s paradajkou a mozzarellou


Ošúpala som cesnak, nadrobno som ho pokrájala, pridala som sójovú omáčku, med, vodu a vymiešala som marinádu. Kuracie prsia som umyla, osušila a nakrájala na tenké pásiky. Osolila som, dochutila korením a premiešala s marinádou.
Rukolu som opláchla, otriasla prebytočnú vodu a položila na tanier.
Rajčiny som umyla, prekrojila na štvrtky. Z mozzarelly som zliala vodu a nakrájala na kocky. V miske som ich spolu premiešala s olivovým olejom, balsamicovým octom, soľou a korením. Položila som ich na rukolu.
Sezam som opiekla na suchej panvici a odložila som nabok. Na druhe panvici som rozhriala olej a kura som tam nechala opekať cca 5 minút. Obalila som ich sezamom a položila na šalát.


Chrumkavá klobása chorizo v paradajkovo zemiakovej omáčke


Zemiaky som umyla, ošúpala a nakrájala na menšie kocky. Ošúpala som cibuľu a nakrájala nadrobno. Cesnak som ošúpala a nakrájala nadrobno. Chorizo som nakrájala na tenké kolieska. V hrnci som nechala rozohriať olivový olej a cibuľu som na ňom nechala osmažiť dosklovita, pridala polovicu choriza a ešte minútu som nechala opekať. Potom som pridala zemiaky a zaliala vodou.
Šúpané rajčiny som pokrájala a s cesnakom som ich primiešala do hrnca. Ochutila so soľou a korením a nechala variť cca 30 minút na miernom ohni.
Medzitým som opláchla petržlenovú vňať, otriasla som prebytočnú vodu a nasekala najemno. Z citróna som vytlačila šťavu.
Asi 3 minúty pred dovarením som primiešala do rajčinovej polievky šťavu a polovicu petržlenovej vňate. Zvyšné kolieska choriza som opiekla z oboch strán na panvici bez tuku a prebytočný tuk som nechala odsať na kuchynskom papieri. Polievku som dala na tanier, pridala som klobásku a nakoniec petržlenovú vňať.

Pikantný rakúsky Schmarren 


Jarnú cibuľku som očistila a nakrájala na tenké kolieska. Vodu z kukurice som nechala stiecť a opláchla ju. Mrkvu som očistila a nastrúhala na jemnom strúhadle. Tvrdý syr tak isto. Prepláchla som pažítku, otriasla zbytočnú vodu a nakrájala natenko. Žĺtky som oddelila od bielkov.
Z bielkov a štipky soli som vyšľahala tuhý sneh. Do misy so žĺtkami som pridala mlieko a rozšľahala. Vmiešala som múku a ochutila soľou a korením. Do tohto cesta som primiešala cibuľku, mrkvu, kukuricu, syr a nakoniec sneh z bielkov.
Vo väčšej panvici som rozpustila maslo a naliala hotové cesto. Nechala som opekať cca 4 minútky a otočila. Medzitým som rozmiešala jogurt s pažítkou, soľou a korením.
Hotové jedlo som pokrájala, posypala trochou syra a podávala s dresingom.

Sezamové kuracie prsia boli fajn. Na túto ročnú dobu ideál večera, rýchla na prípravu, pokrm bol voňavý a šťavnatý.

Klobása v paradajkovo zemiakovej omáčke mňa osobne trošku sklamala. Príliš ťažké jedlo na leto, varila som ho dlhšie, ako je v receptúre spomínané a najmä, čo mi prekážalo asi najviac, že do receptu šli paradajky v konzerve. Teraz sú všade v ponuke krásne čerstvé a voňavé a nechcem používať konzervu, keď môžem využívať čerstvý sezónny produkt.

Schmarren bol super. Ten mi z celého balíčka chutil najviac. Bol rýchlo pripravený, jednoduchý ale chutný.

Môj názor a zhrnutie za projekt:
Tým, že je projekt rakúsky, suroviny sú tiež odtiaľ, čo sa v súčasnosti môže dosť biť so všetkými debničkami a propagáciou výrobkov domáceho pôvodu. Čo je pre mňa tiež fakt, pretože radšej kúpim rajčinu od nás ako napr. zo Španielska. 
Veľa potravín mi ostalo. Napr. pri chorize som potrebovala 50g, ale v balení bolo 280g. Možno by som do pracovného zošita dala poznámku, ako ostatné suroviny využiť v prípade ďalšej spotreby.
Zamerala by som sa viac na sezónne potraviny. Leto si pýta šaláty (či už zeleninové alebo ovocné) a ryby. Najmä recepty, pri. kt. je rýchla príprava ale to správne osvieženie.
Chýbal mi možno jeden sladký recept alebo návrh na dezert.
Pre ľudí, kt. sú príliš zamestnaní a nestíhajú nakupovať, ale predsa len chcú variť a neživiť sa polotovarmi je to určite správna voľba.

Ja osobne tomu nie som naklonená, pretože si rada chodím suroviny na jedlo vyhľadávať a kupovať sama a áno, ak sa čo najviac dá, tak len slovenského pôvodu.  Odrádza ma aj cena. V tomto prípade to bol box pre jednu osobu, ale jedlo bolo pre mňa príliš, ale keď sme jedli dvaja, tak toho bolo málo. 
Vardoma si určite miesto na slovenskom trhu nájde, len by som mu možno upravila trochu koncepciu a prispôsobila ja na slovenské pomery, aspoň do receptov by som vniesla trochu slovenského ducha.
Zaujímavá skúsenosť a som rada, že som ju mohla vyskúšať. Bolo to pre mňa atypické nemusieť ísť najskôr do obchodu dokpiť si potrebné suroviny, keď chcem ísť variť, všetko ma to čakalo doma.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára