pondelok 9. septembra 2013

Citrónový koláč.

Možno som trafená, ale podľa mňa sú koláče, ktoré ma zohrejú nielen v žalúdku, ale aj na duši. Jedným z nich je aj tento vydarený citrónový s tvarohom...



čo treba:
200g sušienok (klasické maslové Club sú najlepšia voľba)
100g masla
800g tvarohu
4 vajcia (žĺtky a bielky oddelene)
100g hnedého cukru
4 polievkové lyžice domáceho vanilkového cukru
kôra z jedného citróna
šťava z 1/2 citróna
2 polievkové lyžice limoncella
1 vanilkový puding

Do nádoby foodprocesu som dala sušienky a maslo a nechala ich spolu riadne rozmixovať. 
Tortovú formu som trochu vymastila a sušienkový základ som tam vysypala a riadne "ucapkala" rukami, aby sušienky riadne držali. Korpus som nechala pri 160 stupňoch zapiecť cca 5 minút.

Tvaroh som zmiešala so žĺtkami, vanilkovým aj hnedým cukrom, kôrou a šťavou z citróna, limoncellom a práškom vanilkového pudingu. Nakoniec som pridala sneh z vyšľahaných bielkov.
Zmes som vyliala na chvíľkupredpečený korpus, 5 minút ich nechala do seba vstrebávať a nechala som koláč piecť hodinu.

Do rúry som spolu s koláčom dala aj plech s vodou, ktorá sa počas pečenia pekne vyparovala, čím zabránila tomu, aby sa koláč navrchu popraskal.

Recept píše, že koláč má stáť cca 8 hodín. Hahaha. To by nemohol byť v našej domácnosti. Nechala som ho vychladnúť (a aj to som ho musela brániť vlastným telom) a hneď sme krájali.
Bol jednoducho božský. Vďaka vyšľahaným bielkam bol taký jemný až krehký a úžasne nadýchaný. No jedna báseň....




1 komentár: