pondelok 23. septembra 2013

Hroznový džem.

Včera som dostala krásne modré hrozno zo záhrady od sestry. Povedala som si, že ho skúsim vydžemovať, možno to niečo dá. A dalo...


čo treba:

1kg modrého hrozna
200g hnedého cukru
šťava z jedného pomaranča
čajová lyžička škorice
1/2 čajovej lyžičky strúhaného muškátového oriešku

Hrozno som obrala zo stopky. Bobuľky som dala do hrnca a zasypala hnedým cukrom. Riadne som premiešala a pridala som škoricu a oriešok. Za občasného miešania som to celé nechala dusiť 50 minút.
Vzniknutú zmes som prepasírovala cez sitko do menšieho hrnca. Pridala som sem trochu cukru a nechala spolu ešte variť 30 minút do zhustnutia. Poháre som naplnila ešte horúcim džemom, riadne zatvorila, nechala vychladnúť a na druhý deň som ich prevarila na pare 15 minút.

Musím sa priznať, že som tento džem robila s malou dušičkou, nevedela som, čo z toho vznikne. Ale teda, je to naozaj dobrota. Výrazná chuť hrozna ešte viac podčiarknutá orieškom a prevoňaná škoricou je neuveriteľná kombinácia. No a k tomu tá krásna farba. Vďaka včerajšej kreácií sme si vôňou doma navodili také malé Vianoce. Na linecké cesto bude tento džem geniálny. Ale jednu fľaštičku si odložím aj k domácej paštéte....


6 komentárov:

  1. vyzerá to uplne skvele.už sa teším , v sobotu máme oberačku , budem džemovať aj jaaa, dnes idem robiť tekvicové pyré

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tekvicu priatel nema rad, takze si ju odriekam aj ja :-/
      ale raz som robila ravioli plnene pecenou tekvicou a tie boli genialne!

      Odstrániť
  2. Zuzi zuzii, kolko Ti vyslo z jedneho kila, páči sa mi ten nápad s lineckým, tak rozmýšlam že uvarím jeden dva poháriky na tento účel :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. robila som z dvoch davok a dokopy mame 7 mensich a vacsich poharov

      Odstrániť
  3. Taky mám na to hned chuť ;-). Já se teď chystám na kdoulový džem. V životě jsem ho nedělala, takže výsledek bude velkým překvapením :-). Ale pokud to bude stát za to, určitě zveřejním na blogu. Měj se hezky a těším se na další kuchařské články :-). LadyAllila

    OdpovedaťOdstrániť