nedeľa 1. septembra 2013

Ochutnávka. Poklady klasickej českej kuchyne.

alebo ako to tá naša babička vtedy robila.
Ide o kuchársku knihu z produkcie Pražského kulinárskeho inštitútu...



Autorom diela je Roman Vanek a jeho tím. Ja som si knihu kúpila do iPadu, čím som, ako zisťujem, získala viacero výhod.


Kniha je rozdelená na samostatné kapitoly. Polievky, Mäso, hydina, ryby. Pokrmy zo zemiakov, vajec, zeleniny, hríbov a strukovín. Šaláty. Sladké pokrmy a pečivo. 


Na úvod knihy som sa zoznámila s používanými mernými jednotkami v knihe. Koľko má obsah kávová lyžička, čajová a polievková lyžica, koľko je to vlastne štipka alebo vetvička, prípadne hrsť byliniek.
Nasleduje delenie mäsa, cez hovädzie, teľacie hydinu až po hovädzí chvost.





No a potom už samotné varenie. Začína sa polievkami. Je tu recept k Bramboračke, Kulajde, klasickému hydinovému vývaru, až po rybiu polievku na Vianoce. Každý recept obsahuje minimálne jedno video s názornou ukážkou čo a ako urobiť, spolu s radami od babičky, na čo treba dať pozor a určite nezabudnúť. No a samozrejme obrázok, ako by mal výsledný pokrm vyzerať. 



Na konci knihy je vytvorený zoznam podľa jednotlivých pokrmov, alebo abecedne. Zoznam je hypertextovo prepojený, takže, na aké jedlo si zmyslím, tam sa viem prekliknúť. 



Zaregistrovala som sa aj na odbe noviniek. Vďaka tomu pravidelne dostávam informácie, čo nové majú kuchárske jnihy, alebo aká edícia je už k dispozícií na iBooks.


Knihy v ipade nečítam, ale v tomto prípade to beriem ako výhodu. Kniha má 549 strán a vďaka rôznym prepojeniam mám všetko ihneď k dispozícií. Môžem si vytvárať záložky, robiť poznámky alebo zvýrazniť pre mňa dôležité pasáže.

Páči sa mi, ako je kniha písaná. Jasne, zrozumiteľne, aj človek, ktorý v ruke varechu nikdy nedržal, bude vedieť, koľko tej mrkvy do vývaru naozaj patrí, a ako má zeleninu správne orestovať.
Som vďačná za túto knihu, aj vďaka nej si môžem upevniť základy, ktoré vo varení mám a na ktoré si budem môcť postaviť ďalšie recepty.
Páči sa mi aj dizajnovo. Žiadne zbytočné čačky mačky, jasné línie a kontúry. Tak to mám ja rada. Za to ďalší palec hore.

Takže PRAKUL, ďakujem za toto dielo, som vašou vernou fanúšičkou a určite to nieje jediná kuchárska literatúra, ktorú si zaobstarám. Ešte keby niekto chcel urobiť poklady slovenskej kuchyne, tak by to bolo úplne super. No a samozrejme, ak by ste ma potrebovali do realizačného tímu, som vám hocikedy k dispozícií...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára