štvrtok 17. októbra 2013

Jablkový koláč. Vol. 2.

Krásnu jeseň vonku máme. A ku krásnej jeseni patrí aj jedno z naj ovocia- jablká. Príroda nám dopriala a ja som zásobovaná týmito voňavými šťavnatými symbolmi jesene zo všetkých strán. Tak som si dala taký menší cieľ- vyskúšam všetky recepty na jablkové koláče, ktoré sa mi budú páčiť. Začala som týmto, a pokračujem ďalej ...


čo treba:
5 jabĺk
šťava z 1/2 citróna
130g hnedého cukru
100ml sladkej smotany
2 vajcia
180g hladkej múky
1/2 kávovej lyžičky muškátového oriešku
1 kávovú lyžičku škorice
2 kávové lyžičky sódy bikarbóny
30g polohrubej múky
30g práškového cukru
30g masla
mandlové plátky

Jablká som ošúpala, zbavila jadierok a nakrájala na kúsky. Dala som ich do hrnca spolu s s citrónovou šťavou, lyžicou hnedého cukru a nechala dusiť cca 5 minút.
Zmiešala som múku, muškátový oriešok, škoricu a prášok do pečiva. V miske som vymiešala cukor s vajíčkami, pridala som smotanu a primiešala múkovú zmes a všetko som spojila do voňavého základu.
Cesto som vyliala do vymastenej a múkou vysypanej formy, navrch som dala jablká a nakoniec som na koláč dala posýpku a mandle. Pri 180 stupňoch som nechala koláč piecť 40 minút.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára