štvrtok 14. novembra 2013

Jablkový koláč z posýpkového cesta.

Určite väčšina z vás pozná taký ten sypaný koláč z tvarohom. Tak toto je jeho obmena. Ale  má jedno plus navyše. Vďaka šťave, ktorú pustia jablká pri pečení, je o to viac koláč vláčnejší. Navyše po vychladnutí  posýpka krásne chrumká...


čo treba:
260g polohrubej múky
180g hnedého cukru
2 kávové lyžičky mletej škorice
227g masla
cca 10 menších jabĺk

Najskôr som ošúpala jablká, vybrala stred a nakrájala na kolieska.
V mise som zmiešala múku, cukor, škoricu a potom som po kúskoch pridala maslo.
Všetko som pomaly ručne "masírovala", kým nevznikla posýpka.
Tortovú formu som vymastila a vysypala som tam dve tretiny posýpky. 
Na to som vyskladala jablká a nakoniec som navrch nasypala zbytok cesta. 
Pri 170 stupňoch som koláč nechala piecť 1 celú hodinu a 15 minút.

Koláč je super na podávanie s kyslou smotanou s vanilkovým cukrom, alebo ako v našom prípade s karamelovou zmrzlinou. Mňamka. Posýpka, jablká a karamel...



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára