utorok 21. januára 2014

Orechový chlieb.

Kvások sa so mnou nejako nechce kamarátiť. Pri zakladaní ho vždy u nás privítam, zaželám mu, aby sa mu u nás páčilo a nech sa má dobre. Každý deň mu dám najesť, zamiešam a riadne prikryjem plátnom. Ale keď už teda má prísť k veľkému tresku a teda že ideme spolu piecť, tak z toho nič nebude.
Preto, kým sa mi nepodarí nám nájsť si spoločnú cestu, používam čerstvé alebo sušené droždie. Tak som pripravila aj tento orechový chlieb...



čo treba:
7g sušeného droždia
2 čajové lyžičky hnedého cukru
60ml olivového oleja
125ml vlažnej vody
250g celozrnnej ražnej hladkej múky
250g hladkej pšeničnej múky
soľ
hrsť posekaných vlašských orechov

K 125ml vlažnej vody som primiešala hnedý cukor a sušené droždie a na teplom mieste som nechala vzísť kvások.
Do misy robota som prisypala všetky ostatné suroviny, pridala som kvások a 165 ml vlažnej vody a nechala som robota vymiesiť na hladké cesto. (malá rada: môže sa stať, že cesto bude lepivé;stačí prisypať postupne pár lyžíc múky, múky nie sú vždy rovnako savé.)
Cesto som na teplom mieste (čiže u nás v spálni pod paplónom) nechala kysnúť dve hodinky. Po uplynutí času som cesto jemne premiesila, položila na plech a pri 200 stupňoch som chlieb nechala piecť 50 minút.
No a teda najlepší bol asi s maslom a medom :-)






2 komentáre:

  1. kvásek potřebuje teplo a opravdu dloooouhé kynutí... ideálně tak 23°C a nechat kynout klidně 8 hodin nebo přes noc ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nechavam ho v kuchyni, kde mame +/- konstantnu teplotu 21-23 stupnov a nechavala som ho kysnut tri dni...
      ale aj tak zatial nic. nevadi, snad to jedneho dna pride ;-)

      Odstrániť