nedeľa 23. marca 2014

Cesnaková cesnačka.

Bola taká kniha. Neviem, či teda ešte stále je, ale "za mého mládí" bola dosť moderná a volala sa slepačia polievka pre dušu. Táto polievka, ktorú som robila dnes, je pre dušu akurátna, keď ju jeme, ani knihu nám netreba...


čo treba:
600ml kuracieho vývaru
5 veľkých alebo 7 menších cesnakových strúčikov
1 väčší zemiak
2 menšie bobkové listky
olej
rožok alebo bagetka
parmezán

Na oleji som opražila ošúpaný, na kúsky pokrájaný zemiak. Pridala som ošúpané, na plátky pokrájané strúčiky cesnaku, spolu som to celé nechala opražiť a zaliala som to vývarom. Pridala som bobkový list a nechala cca 15 minút povariť, kým sa zemiak neuvaril.
Na panvici som na trošičke olivového oleja opražila pokrájaný rožok a posypala som ich strúhaným parmezánom.

Hotovo. Žiadna veľká veda, ale zato príjemný zážitok, najmä, keď je vonku nehostinne a škaredo daždivo, ako bolo dnes. Po fazuľovej na kyslo je toto jedna z mojich najobľúbenejších polievok.
A kľudne sa po nej môžete aj bozkávať ;-)






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára