streda 19. marca 2014

Palacinky s pomarančovým sirupom.

Palacinky sú cool. Vždy a všade. A najmä ešte také teplé, bez ničoho, rovno z panvice sú najlepšie. Niekedy mám pocit, že by som bola schopná ich zjesť rovno pri výrobe- počas času prípravy jednej by som stihla zjesť tú práve upečenú...
To radšej teda skúšať nebudem. Skôr sa budem tešiť z vydarených receptov, z ktorých je jeden práve aj tento. Chodila som okolo neho presne dva roky. A nechápem, načo som tak dlho čakala....


čo treba:
500ml mlieka
2 vajíčka
štipka soli a štipka sódy bikarbóny
olej na opekanie
250g hladkej múky
50g masla
2 pomaranče
50g hnedého cukru
2 polievkové lyžice limoncella

Najskôr palacinky. Mlieko som s vajíčkami vymiešala ponorným mixérom. Pridala som postupne múku zmiešanú so soľou a sódou bikarbónou a vymiešala som to celé ponorným mixérom do redšieho cesta.
Na rozohriatej panvici som vždy na troške oleja piekla palacinku do zlatohneda.

A teraz sirup. Jeden celý pomaranč som odšťavila. Druhý pomaranč som ošúpala a pokrájala na tenšie kolieska a tie následne na menšie kúsky. 
Na panvici som rozpustila maslo a pridala hnedý cukor. Nechala som ho skaramelizovať. Potom som tam pridala šťavu a nechala karamel úplne rozpustiť. Nakoniec som tam pridala kúsky pomaranča a limoncello a nechala som to celé spolu premiešať a prehriať.

Na tanier som uložila dve preložené palacinky, preliala pomarančovým sirupom a pridala pár kúskov ovocia. Odporúčam jesť ešte teplé, stojí to zato, od toho krásne voňavého lepkavého sirupu sa nebudete chcieť odtrhnúť...




1 komentár:

  1. Tý jo hned bych si dala :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť