pondelok 28. apríla 2014

Buchta s nádychom luxusu.

Na víkendový koláč sa vždy chcem trochu hecnúť, predsa len, nedeľa má taký ten prívlastok najlepšieho dňa v týždni, kedy sa naozaj nič nerobí, nikto nepracuje okrem našich mamičiek a babičiek, ktoré sa točia celé doobedie v kuchyni, aby sme na stôl dostali ten najlepší, ale naozaj najlepší vývar na svete. A samozrejme s domácimi rezancami. No a tak keď môžeme mať luxusnú polievku, môžeme mať luxusný aj dezert. Ako napríklad tento...


čo treba:
4 celé vajíčka
150g hnedého cukru
225g polohrubej múky
1/2 balíčka prášku do pečiva
4 polievkové lyžice kakaa
1 čajová lyžička škorice
vytlačená šťava z dvoch pomarančov
150ml oleja
50g horkej čokolády (75%)
100ml sladkej smotany

V samostatnej miske som zmiešala múku, prášok do pečiva, kakao a škoricu.
Celé vajíčka som vymiešala mixérom s cukrom do nadýchanej peny. Postupne som prilievala olej a pomarančovú šťavu. Pridala som ju tam aj s dužinou, vôbec nič sa nestalo.
Nakoniec som primiešala kakaovú zmes. Tortovú formu som vymastila a vyliala do nej pripravené cesto. Pri 175 stupňoch som nechala koláč piecť cca 50 minút.
Keď koláč úplne vychladol, preliala som ho polevou- vo vodnom kúpeli som nechala rozpustiť čokoládu a pomaly som prilievala smotanu, kým sa krásne nespojili do čokoládovej omáčky.
Na vrch ešte nestuhnutého koláča som poukladala maliny a v chladničke som ju nechala zatuhnúť. 

Túto polevu používam často, pekne sa leskne, ale nestvrdne úplne "na kameň", ostane krájateľná.
A koláč je inak famózny. Tú horkosť čokolády maliny krásne zjemnia a osviežia. No a do toho vôňa škorice a pomaranča...Radosť piecť...








1 komentár: