štvrtok 26. júna 2014

Smotanový koláč s červeným ribízom.

Je úžasne červený, prenikavo voňavý a neznesiteľne kyslý. Geniálny do koláčov. Červený ribíz. Mám ho rada s makom, ale tentokrát som ho miešala so škoricou a kakaom.
No a čo sa týka smotanového koláčového základu- je to taký ten druh koláča, ktorý si raz dáte a už sa s vami ťahá každú sezónu, lebo si ho jednoducho musíte urobiť...



čo treba:
250ml smotany na šľahanie
80g hnedého cukru
1 polievková lyžica vanilkového cukru
nastrúhaná kôra z 1/2 citrónu
3 vajíčka
125g hladkej pšeničnej múky
100g hladkej celozrrnej múky
1/2 prášku do pečiva
škorica, kakao
červený ribíz

V miske som vymiešala do polotuha smotanu, cukor, vanilkový cukor. Pridala som postupne po jednom vajíčku a po lyžiciach múku zmiešanú s práškom do pečiva, citrónovou kôrou a škoricou. Väčšinu cesta som vyliala do vymastenej formy. 
Do zbytku cesta som primiešala kakao a vyliala na škoricový základ. Pomocou vidličky som urobila mramorový vzor. Na vrch som vysypala červený ribíz. 
Pri 180 stupňoch som koláč nechala piecť cca 35 minút. Keď bol koláč vychladnutý, posypala som ho trochou práškového cukru na zjemnenie kyslosti ovocia.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára