nedeľa 3. augusta 2014

Škoricový koláč s broskyňami a makom.

Hľadala som broskyňové koláče a našla som ich teda pomenej. Hovorila som si, že však môže použiť každý jeden recept, kde idú marhule, ale potom som našla toto.
Trošku som ho upravila od pôvodného a najskôr som chcela urobiť iba z polovičnej dávky, ale nakoniec som ho dala z celej dávky. Dobre som urobila, zjedol sa za jeden deň...


čo treba:
5 vajec
200g hnedého cukru
200ml oleja
230g bieleho jogurtu
50ml mlieka
2 polievkové lyžice citrónovej vodky
350g pšeničnej polohrubej múky
150g žitnej múky
1 prášok do pečiva
1 čajová lyžička sódy bikarbóny
1 čajová lyžička škorice
mak
broskyne
lupienky mandlí
med

Cele vajcia s cukrom som dala na starosti mixéru vyšľahať do peny. Pridala som olej, jogurt, mlieko a vodku.


Pridala som sypkú zmes- zmiešané obe múky, prášok do pečiva, sódu bikarbónu a škoricu. 2/3 takto zmiešaného cesta som vyliala na vymastený obdĺžnikový plech.


Do poslednej tretiny cesta, ktoré ostalo, som pridala asi 3-4 polievkové lyžice mletého maku, riadne som cesto vymiešala a rozliala som ho na škoricový základ. Vidličkou som urobila mramorový vzor.


Predtým, ako som dala plech do rúry, som na vrch naukladala broskyne pokrájané na plátky a posypala som celý koláč lupienkami mandlí.


Pri 175 stupňoch som nechala koláč piecť cca 35 minút do zlatista.
Keď som koláč vytiahla z rúry, trochu som ho ešte okrášlila- lyžičkou som ho pokvapkala medom.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára