nedeľa 2. novembra 2014

Mrkva torta.

Všetci sa nejako dostávajú do módu a ošialu zvaného Helloween (snáď som to napísala správne), všade samá tekvica, sladká, slaná, kyslá, teplá, studená. Ako je pravda, že minulý rok som si aj ja sama pripravila pumpkin víkend, ale je tiež pravda, že okrem polievky sa veľkého úspechu nedočkal. Tekvicový blázninec ma tento rok nejako nezasiahol, ostala som pri tradičnejšej surovine. Mrkve.
Do mrkvových koláčov som sa zamilovala už dávnejšie, keď dajaký objavím, rada vyskúšam. S mrkvou v ceste je to podobné, ako keď pridávam jogurt alebo acidko- koláč ostatne správne mokrý a aj na druhý deň je fresh, ako hovorí jeden 15 minútový kuchár...



čo treba:
300g mrkvy postrúhanej na jemno
100g mletého maku
150g ovsených vločiek
4 vajíčka
170g hnedého cukru
150g hladkej múky
1 balíček prášku do pečiva
100ml slnečnicového oleja
100ml mlieka
šťava z polovice citróna
1 balenie Philadelphie alebo Delissy
cca 50g mäkkého masla
práškový cukor podľa chuti


Žĺtky som vyšľahala s cukrom do peny. Prilievala som postupne olej a mlieko. Primiešala som mak.




Pridala som múku, ovsené vločky, citrónovú šťavu a mrkvu. Nakoniec som zľahka primiešala sneh z bielkov.




Cesto som vyliala do vymastenej tortovej formy s priemerom 26 cm. Pri 170 stupňoch som koláč nechala piecť hodinu.


Koláč som nechala úplne vychladnúť a pripravila som krém.



Vyšľahala som jedno balenie Delissy s pár lyžicami cukru a maslom a natrela som krém na vrch koláča.


Na pár hodín som ho nechala stuhnúť v chladničke a mohlo sa jesť.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (zuzana321)
google+ 

A ešte jedna profilová.


2 komentáre:

  1. Mrkvový dort jsem jednou dělala taky, ale moc mě nenadchnul. Ty tam máš ještě navíc mák, tak to zkusím asi znova, možná změním názor :-) www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ak mrkvacom nevies prist na chut, skus este tento http://foodependence.blogspot.sk/2014/03/dve-mrkvove-variacie.html, najma ten, kde som miesala rozne druhy muky.
      zozal uspech u kazdeho jedneho, ktoremu som dala ochutnat, ci uz to bol muz alebo zena :-)

      Odstrániť