nedeľa 9. novembra 2014

Tvarohový koláč s kakaom. V tvare slniečka.

Všetci naokolo mriežkujú, zebrujú, vlnkujú a stále som tak rozmýšľala, ako to asi robia. Predsa len tieto zručnosti sú mi ešte nie celkom známe, tak pomaly testujem.
Tentokrát sa mi podaril slniečkový alebo pavučinový koláč. Najskôr som z toho chcela len zebru. Ale ako som vrstvila, tak mi stále ostával tvaroh, a mala som viac a viac vrstiev, a nemalo to konca kraja. Keď som sa už blížila ku koncu, zobrala som kúsok špajgle a pár ťahov nám vykúzlilo slniečko. Keď ho nemáme už vonku, tak nech je aspoň na tanieri...


čo treba:
100g masla
130g hnedého cukru
250g polohrubej múky
štipka soli
2 polievkové lyžice kakaa
1 celé vajíčko
825g tvarohu
200g kyslej smotany
3 celé vajíčka
150ml mlieka
110g práškového cukru
2 polievkové lyžice vanilkového cukru
2 prášky vanilkového pudingu
kakao

Robotovi som nechala zmiešať najskôr maslo, cukor a múku so soľou do drobenky a potom som pridala vajíčko. Rukou som cesto dorobila do drobivejšieho cesta. Cestom som vysypala/vyložila tortovú formu s priemerom 26cm. Aj dno, aj boky.



Takto pripravený korpus som dala na chvíľu odpočívať do chladničky a pripravila som si krém.
Tvaroh som zmiešala s kyslou smotanou, 3 celými vajíčkami a mliekom.


Pridala som práškový cukor a vanilkové pudingy.


Krém som rozdelila na dve polovice, do jednej som primiešala kakao. Korpus som vybrala z chladničky, a začala som vrstviť. Dve lyžice vanilkového krému, dve lyžice kakaového krému. Takto až do konca.
Špajglou som urobila pavučinový vzor a pri 160 stupňoch som nechala piecť koláč cca 65 minút.


Koláč som vytiahla z rúry, a nechala som ho úplne vychladnúť. Zo studeného koláča som dala dole tortovú formu a krájala som.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára