streda 10. decembra 2014

Prezentácia nórskeho lososa.

Tak ako minulý rok, plus mínus o takomto čase, sa mi podarilo dostať sa na prezentáciu nórskeho lososa. Nebola by som to ja, keby som neurobila hneď jeden veľký fail na začiatok. Zmýlila som si totižto Sheraton s Carltonom.

Prišla som ako správne vychované dievča o 10 minút skôr do Carltonu, že teda poďme sa pozrieť na tú rybku. A nikde nikoho. Tak som tam začala burcovať recepciu, že haló, ja som tu na tú prezentáciu, tak prosím vás, kam mám ísť.
Personál na mňa trošku divne pozeral, či som si istá, že som tu naozaj správne. Tak som s veľkým presvedčením, že som naozaj na správnom mieste (áno, všetci sú blázni, len ja som lietadlo), vytiahla mobil, že aha, veď tu to mám v mailoch, na pozvánke je váš hotel predsa. A hľa, tam svietil Sheraton. Tak som sa s decentným previnilým úsmevom zvrtla na podpätku a utekala preč.

Našťastie tieto dva hotely nie sú od seba príliš ďaleko, takže som na akciu prišla asi 5 minút pozadu. Nič sa nestalo, divadlo sa ešte nezačalo...


Tak ako minulý rok, aj tentokrát nás podujatím sprevádzala pani Maria. Priamo z Nórska. Zastupuje organizáciu Norge, ktorá je poverená propagáciou lososa po svete. Musím povedať, že ma úplne fascinuje, s akou vervou a presvedčením o rybkách rozprávala. Navyše mala geniálnu angličtinu. (toto na tých severanoch úplne obdivujem).


Jedlá pripravoval kuchár s veľkým K Daniel Rouge Madsen.
Dámy, teda, ako pozerať na neho, ako pripravoval jedlá, je jedna vec, hej, to mu šlo naozaj od ruky. Ale teda bol to aj veľký fešák. Stále spomínal iba svoju mamičku, takže ak pôjdete náhodou do Švédska, možno stretnete aj svoju kuchársku lásku. No ale naspať k jedlu.

Od dnes jem iba červený kaviár. Prvé jedlo sme jedli plátky surového lososa, s reďkovkou, uhorkou, červeným kaviárom, a nejakou tou dekoráciou. Geniálne to bolo.





Na druhú ochutnávku sme dostali polievku z kráľovského kraba s pošírovaným lososom. Toto už pre mňa nebolo ono, na mňa príliš slané.
Príprava tohto jedla sa mi podarila natočiť aj na video.







Na konci prezentácie sme dostali aj kuchársku zásteru, čomu som sa ja osobne veľmi potešila, rozšírila som svoju zbierku.

Názory na nórskeho lososa sa líšia, niekto je zástancom, niekto odporcom, vraj sú ryby kŕmené antibiotikami a podobne. Ja neviem teda. Osobne som po tom nepátrala, a asi ani nebudem, beriem to všetko s rezervou a s myšlienkou, že všetko treba s mierou. 
Na túto celú akciu sa pozerám pozitívne, veľmi sa mi páči, s akým zanietením sa tam o všetkom hovorilo a bodaj by aj na Slovensku bolo toľko odhodlania a ochoty šíriť naše dobré meno.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára