sobota 7. februára 2015

Linecký okrúhly koláč.

Páčia sa mi mriežkové koláče. Ale teda môj najväčší problém je, že som proste nešikovná, a to už od malička, a jednoducho neviem vytvoriť, či už na papieri, alebo v tomto prípade z cesta, pekné rovné čiary. Či už s radielkom, alebo s nožom, proste to nejde.
Preto každému z vás, kto máte podobný problém ako ja, nezúfajte, mám tu riešenie. Proste tú časť cesta, ktoré je určené na prúžky, jednoducho postrúham. Na chuti to neuberie, a navyše to pridá trošku originality.

Tento recept som našla v Apetite z roku 2008, a proste musela som ísť do toho. V pozadí som vám nechala aj fotku koláča, na porovnanie. Ok, na vzhľad sa trochu odlišujeme, ale na chuti to neublížilo, to garantujem...



čo treba:
175g hladkej múky
120g práškového cukru
3 žĺtky
100g mletých vlašských orechov
1 čajová lyžička škorice
nastrúhaná kôra z polovice citrónu
150g studeného masla
džem(ja som miešala ríbezľový a marhuľový)

Do misy robota som nechala zmiešať všetky suroviny okrem džemu- múku, cukor, žĺtky, orechy, škoricu, citrónovú kôru a maslo.



Cesto som ešte trošičku premiesila v ruke a nechala som ho oddýchnuť si hodinu v chladničke.


Po hodine oddychu to už všetko šlo ako po masle.

Dno tortovej formy som vymastila, a vyložila ho cestom. Vaľkať vôbec netreba, krásne sa dalo roztlačiť rukou. Rozložené cesto som popichala vidličkou, natrela džemom a navrch som nastrúhala kúsok cesta, ktoré som odložila na začiatku.

Cesto som nechala 30 minút piecť pri 175 stupňoch a posledných 10 minút som ho nechala dopiecť pri teplote 160 stupňoch.




Po vytiahnutí z rúry som koláč nechala úplne vychladnúť, aby sa zbytočne nelámal pri krájaní. No a mohlo sa isť na návštevu.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára