streda 18. februára 2015

Pomarančové mafiny.

Tento recept spôsobil veľkú revolúciu v našej domácnosti. Prvýkrát som bola nútená schovať koláč pred mojím manželom. Keby sa tak nestalo, tak je schopný zjesť celý plech mafinov bez toho, aby ich nechal vychladnúť a hlavne, aby mi aspoň jeden nechal!

No nič, extrémne situácie si vyžadujú extrémne riešenia, a toto je asi jedným z nich. Mimochodom, ak ste doteraz piekli mafiny v papierových košíčkoch, neviete, o čo prichádzate. Krásna hnedá kôrka z každej možnej aj nemožnej strany...Paráda...

Len menšie upozornenie- nieje vhodné, aby ste mafiny bez papierových košíkov piekli, ak dávate plnku (džem, čokoládu..), plnka vám vytečie na spodok plechu, zhorí a to už o radosti z pečenia asi nebude. No ale späť z týmto fešákom, odporúčam, určite vyskúšajte...


čo treba:
250g hladkej múky
2ČL prášku do pečiva
1/2ČL sódy bikarbóny
50g kandizovanej pomarančovej kôry
50g pokrájanej čokolády
1 celé vajíčko
100g hnedého cukru
70ml oleja
150ml pomarančovej šťavy
150g bieleho jogurtu

Spolu som zmiešala sypké suroviny- múku, cukor, prášok do pečiva, sódu bikarbónu.


Tyčovým mixérom som zmiešala olej, vajíčko, šťavu, jogurt.



Tekutú zmes som primiešala k sypkej zmesi a pridala som kandizovanú kôru a čokoládu. Všetky jamky vo forme na mafiny som vymastila, trochu aj okraje a rozliala som do nich cesto.  Pri 175 stupňoch som mafiny nechala piecť cca 30 minút do krásnohneda.




Mafiny som nechala vychladnúť (áno, miestami je treba chrániť ich vlastným telom) a papali sme.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára