utorok 17. marca 2015

Bábovka s rozmarínom.

Rozmarín je pre mňa typická "chlapská"  bylinka. Fixuje sa mi ku grilu, na marinádu k riadnemu mäsu a k tomu pohár vychladeného piva. Naopak bábovka, typická ženská záležitosť. Jemná, vláčna, šťavnatá, pekne ku kávičke. 
V tomto recepte som oba tieto živly spojila a pridala som akcent citrónového sirupu. Ako to asi dopadlo? Na to nieje potrebný ďalší komentár...



čo treba:
150g hnedého cukru
dve celé vajíčka
150g mäkkého masla
175g hladkej múky
1 čajová lyžička sódy bikarbóny
postrúhaná kôra z polovice citróna
150 ml mlieka
šťava z polovice citróna
práškový cukor
čajová lyžička najemno posekaného rozmarínu

Maslo s cukrom som robotom nechala vyšľahať do peny. Pridala som postupne po jednom celom vajíčku.



Múku som zmiešala so sódou bikarbónou a citrónovou kôrou.
Do základu cesta som striedavo pridávala múčnu zmes s mliekom. Robot túto zmes vymiešal dohladka. Cesto som vyliala do vymastenej formy a pri 160 stupňoch som bábovku nechala piecť 50 minút dozlata.




Počas pečenia som si pripravila sirup. Šťavu z polovice citróna som zmiešala s cca 2- 3 polievkovými lyžicami práškového cukru. (Cukor som sypala odhadom, uvidíte podľa toho, ako sa mu darí zmiešať sa so šťavou).


Ešte horúcu bábovku som preliala týmto sirupom a po vychladnutí som ju jemne posypala cukrom.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára