nedeľa 15. marca 2015

Kakaový perník s cuketou.

Týmto zeleninovým koláčom začínam úplne prepadať. Najskôr som začala zľahka- mrkvou. Tie mi prídu najviac autentické a "vhodné" teraz na jar a Veľkú Noc. Jednu tortu pre vás aj chystám.

Pozerala som aj na koláče s červenou repou, ale keď ja mám proste blok ešte zo škôlky. Minule som sa s nechuťou voči tejto určite zdravej a pre ostatných aj chutnej zelenine postavila čelom, že ju idem zjesť a vychutnať si ju, ale proste som to nedala.

Nakoniec mi ostala do koláča cuketa a s ňou je to paráda. Napríklad aj v takejto podobe. "Šetrila" som si cuketu pôvodne na gril, ale potom som našla na webe tento recept, a moje zámery s ňou boli jasné. Ak sa preto chcete v kuchyni trochu odviazať, vyskúšajte. V konečnom dôsledku rozdiel s klasickým perníkom ani nezbadáte...



čo treba:
80g hnedého cukru
3 celé vajíčka
250g najemno strúhanej cukety
1/2 balenia prášku do pečiva
1/2 čajovej lyžičky sódy bikarbóny
1 polievková lyžica kakaa
250g polohrubej múky
250g hladkej múky
hrsť nasekaných vlašských orechov
50ml oleja
1/2 čajovej lyžičky vanilkovej esencie

kyslý džem (ja som dávala ríbezľový)
50g horkej čokolády
50 ml sladkej smotany

Celé vajíčka som vyšľahala s cukrom do peny, pridala som olej a vanilkovú esenciu.



V jednej miske som zmiešala dokopy obe múky, prášok do pečiva, sódu bikarbónu a kakao. Sypkú zmes som riadne premiešala a striedavo som pridávala do vajíčkového základu- pár lyžíc sypkej zmesi a pár lyžíc nastrúhanej cukety. Nakoniec som pridala posekané orechy.



Cesto som vyliala na vymastený plech a pri 175 stupňoch som nechala piecť 25 minút. Ešte teplý koláč som natrela ríbezľovým džemom a nechala som koláč úplne vychladnúť. 

Vo vodnom kúpeli (hrniec s vriacou vodou, na ktorom je položená ohňuvzdorná miska, ktorá sa nedotýka vriacej vody) som nechala rozpustiť čokoládu a po lyžičkách som pridávala sladkú smotanu a spolu som miešala, kým sa obe zmesi nespojili do hladkej polevy. Polevu som vyliala na koláč a nechala ju vychladnúť. 





Koláč som nechala úplne stuhnúť a krájala som nožom namočeným v teplej vode, aby som zbytočne neporušila polevu. I keď v prípade kombinácie čokoláda+smotana krásne drží.

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára