pondelok 30. marca 2015

Pistáciová bábovka.

S mojou osobnou výzvou pre tento mesiac sa blížime do finále. Je tu predposledný deň mesiaca a preto posledný recept na bábovku. Tentokrát pistáciovú. Keď to mám celé zhodnotiť, favoritom sa stala tvarohová nepečená z tohto víkendu. Zasa na druhej strane, každá jedna mala svoje čaro, a už ide len o to, na čo máte v danom momente chuť.

Dnes som sa dozvedela, že v sobotu je medzinárodný deň mrkvy. Mrkvu máme veľmi radi, takže keď sa jej podarilo vybojovať si svoj vlastný deň, ja jej za to len tlieskam. Tento objav ma inšpiroval k mojej osobnej výzve na mesiac apríl- mrkvové koláče. Aj je to pekná symbolika k Veľkej noci, aj k nastávajúcej jari... Táto téma bude krásne ladiť ku všetkému zelenému, čo sa chystá pučať a rašiť v najbližšej dobe.
Takže apelujem na vás, zapojte sa do mrkvového mesiaca ku mne, môžeme si spolu vymienať skúsenosti, chute a fotky z počinov...

Teraz ale späť k poslednému bábovkovému pokusu. Zistila som, že je dosť veľký problém zohnať nesolené pistácie. Takže keby ste náhodou vedeli, kde na tento zázrak ísť, prosím podeľte sa s touto informáciou. Vymením za nejaký fajný recept...



čo treba:
250g tvarohu
pistáciový puding
4 polievkové lyžice mlieka
150g hnedého cukru
200g mäkkého masla
4 vajíčka (žĺtky a bielky oddelene)
300g polohrubej múky
2 polievkové lyžice domáceho vanilkového cukru
1 celý balíček prášku do pečiva
50g posekanej horkej čokolády

V samostatnej miske som zmiešala tvaroh, prášok pistáciového pudingu a mlieko.



V miske robota som nechala vymiešať maslo s cukrom a postupne som po lyžičkách pridávala tvarohovú zmes.



Potom som pridala po jednom žĺtku, múku zmiešanú s vanilkovým cukrom, práškom do pečiva a čokoládou. Nakoniec som ručne primiešala vyšľahaný tuhý sneh z bielkov. Cesto som vyliala do vymastenej bábovkovej formy a nechala ho pri 160 stupňoch piecť 70 minút. 

Po upečení som ju ešte horkú vyklopila z formy na tanier a nechala ju úplne vychladnúť. Po vychladnutí som bábovky zľahla posypala práškovým cukrom.






Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 


2 komentáre:

  1. Zuzi, skús Metro. Videla som take tie krasne zelene, drahe jak slak.
    alebo potom ja kupujem tieto, nie sú síce také pekné, ale za tú cenu je ich oveľa viac :)
    http://sortiment.metro.sk/sk/pistacie-lupane-neprazsacok-500g/156527p/

    OdpovedaťOdstrániť