nedeľa 19. apríla 2015

Jedna veľká cookie.

Dnes ráno to bola dilema. Citrónová bábovka s makom alebo jedna veľká cookie?

Dala som na výber manželovi, ukázala mu obrázky a bolo. Jednohlasne za sušienku. Jednu velikánsku. Žiadne malé kúsky. Pekne jednu a giga. Na priemer 20 krásnych 20 centimetrov. 

Postup som našla v dva roky starom časopise FOOD v oddelení čokománia. Myslím, že tento názov ju úplne vystihol...

čo treba:
2 hrnčeky hladkej múky (á 200 ml)
1 čajová lyžička jedlej sódy, 1/4 čajovej lyžičky soli
155g masla
1/2 hrnčeka bieleho krupicového cukru+1/2 hrnčeka hnedého cukru
1 celé vajíčko
kúsky horkej čokolády, kúsky bielej čokolády, spolu cca 100g

Maslo som nechala robotom vymiešať s cukrom do peny. Pridala som vajíčko.




Po lyžiciach som pridala múku zmiešanú so sódou a soľou. Pridala som kúsky čokolády. Pár som si odložila na vrch sušienky. Tortovú formu s priemerom 20cm som vystlala cestom a posypala zbytkom čokokúskov. Pri 170 stupňoch som nechala sušienku piecť 35 minút do krásnohneda.




Sušienku som nechala úplne vychladnúť a podávala som s jahodami a orechovou zmrzlinou. 

Jednu veľkú výhodu táto sušienka má. Chutí asi o 100x lepšie, ako tá z obchodu a navyše viem, čo som dala dovnútra a vynechala som všetky možné nemožné éčka a umeliny... 

Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára