utorok 12. mája 2015

Jednoduché mafiny s pomarančovým prelivom.

Škoda, že som na tieto mafiny úplne zabudla, mala som ich vytiahnuť, keď bola sezóna krvavých pomarančov. Ale nič to, preliv môžete urobiť aj s "klasikou" oranžovými pomarančmi, na ich lepkavosti to ani trochu neuberie...


čo treba na mafiny:
5 polievkových lyžíc oleja
300g hladkej múky
150g hnedého cukru
1 čajová lyžička prášku do pečiva
2 polievkové lyžice nemletého maku
200ml mlieka
1 celé vajíčko
šťava z jedného pomaranča
čo treba na preliv:
šťava z jedného pomaranča
2 polievkové lyžice cukru

V samostatnej miske som zmiešala tyčovým mixérom olej, šťavu z pomaranča, mlieko a vajíčko.



V druhej miske som zmiešala suché suroviny- múku, cukor, prášok do pečiva a mak. Suché ingrediencie som premiešala a pridala k "mokrej" časti.



Mafinovú formu som vymastila a pripravený plech som vyplnila cestom. Každú jamku som naplnila cestom takmer do plna.



Pri 175 stupňoch som nechala mafiny piecť cca 30 minút. Zatiaľ som pripravila preliv. Šťavu z jedného pomaranča som rozmiešala s dvoma polievkovými lyžicami cukru.


Ešte horúce mafiny, práve vybrané z rúry, som nechala vo forme a preliala som ich pripraveným sirupom.



Takto preliate mafiny som nechala oddychovať vo forme asi 10 minút a potom som ich vyložila na mriežku úplne vychladnúť.



Toto všetko a ešte viac nájdete na
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára