utorok 28. júla 2015

Ovsené wafle.

S týmito zdravými sladkosťami je to podľa mňa taký ten druh extrému, že buď ich milujete, alebo fakt nemusíte. Ja patrím tiež do tejto skupiny. Zatiaľ sa mi to presne potvrdzuje, a mám to asi tak 50 na 50.
Musím ale povedať, že tieto wafle ma prekvapili na plnej čiare, dokonca som rozhodnutá, že klasické vytrhávam zo svojho receptového zošita a už budem pripravovať len túto zdravšiu alternatívu...

pripravte si:
250g ovsených vločiek
50g pomletých vlašských orechov
4 celé vajcia
50g vykôstkovaných datlí
50g kokosového oleja
250ml ryžového Alpro
2 polievkové lyžice hnedého cukru
štipku soli
1 kávovú lyžičku vanilkového extraktu

Vločky zalejte ryžovým Alpro, nechajte pôsobiť cca 10 minút, potom ich tyčovým mixérom rozpracujte na tekutejšiu masu a nechajte odstáť ďalších 50 minút.


Datle dajte do samostatnej misky a zalejte vriacou vodou. Nechajte odstáť hodinu, potom vodu zlejte (asi 2 polievkové lyžice vody môžete nechať) a datle rozmixujte ponorným mixérom na kašu. Pozor, na začiatku to mimoriadne prská na všetky strany. 



 Odležané vločky najskôr premiešajte, nezľaknite sa, na začiatku to pôjde ťažšie. Pridajte rozšľahané žĺtky (stačí len v miske s vidličkou), roztopený kokosový olej, vanilkový extrakt, pomleté orechy, cukor a nakoniec vyššie vyrobený datlový sirup. Môžete miešať ručne, prípadne ručným mixérom na najnižších otáčkach.


Nakoniec pridajte vyšľahaný tuhý sneh z bielkov. Najlepšie po častiach, aby sa vám dal dobre zapracovať.



Pripravte si waflovač, na rozohriate platničky dajte trošku oleja a wafle upečte. 


K wafliam som dala ešte domáci marhuľový džem a pokrájala som ovocie. Ak chcete byť úplne zdraví, vypustite z cesta hnedý cukor a keď budú hotové, podávajte len s ovocím, agáve alebo javorovým sirupom.
Wafle som robila na večeru a čo ostanú. pôjdu na raňajky. K tomu som urobila ešte zelené smoothie. No proste zdravie, kam sa pozriem. Nemala by som to preháňať, aby moje telo neutrpelo šok!!!
;-)

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára