nedeľa 20. decembra 2015

Šťastné a veselé maslové sušienky.

Keď som videla tento recept v decembrovom čísle apetitu, veľmi som sa potešila, pretože klasické, jednoduché maslové sušienky sú moje najobľúbenejšie. Shortbreads si najčastejšie kupujem v Marks&Spencer, ale k vianočným sviatkom domáce pečivo patrí, tak to bola jasná voľba...


pripravte si:
200g hladkej múky
50g hnedého cukru
1/4 čajovej lyžičky morskej soli
125g mäkkého masla
1 polievková lyžica vanilkového cukru

Múku  zmiešajte so soľou.
Pokrájané maslo nechajte našľahať metlou a postupne pridávajte oba cukry. Nakoniec primiešajte múku. Cesto vytvarujte do guľky a nechajte v chladničke odležať aspoň polhodinu. Ja som ho nechala oddychovať celú noc.




Cesto si rozdeľte na viac častí a cez dva pláty fólie ho vyvaľkajte na cca 3-5mm hrubé kolieska a pri 170 stupňoch nechajte piecť asi 20 minút.




Koláčiky nechajte vychladnúť a potom ich dajte do nádoby a skladujte v suchu a chlade. Ale neschovávajte si ich príliš dobre, aby ste na ne nakoniec nezabudli ;)

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 






1 komentár:

  1. Dělala jsem nedávno také máslovky, je to vděčný dáreček, třeba kolegům :)

    OdpovedaťOdstrániť