nedeľa 13. decembra 2015

Vianočné hrudky.

Tento rok, tak ako zakaždým, som si vypísala zoznam koláčov, ktoré chcem pripraviť a tak nejak aj stihnúť vôbec upiecť. Oproti iným rokom ich mám teraz menej. A začala som aj kúsok skôr s prípravou.
A ako prvé som skúsila túto zdravšiu alternatívu vianočného pečiva v podobe čokoládových hrudiek. Pripravovala som ich s maličkou dušičkou, predsa len, koláč na Vianoce bez cukru, mlieka, masla a vajec, môže dopadnúť všelijako. Ale zasa a znova sa mi len potvrdilo, že aj vec, ktorá sa mi nepozdáva, sa môže podariť...



pripravte si:
150ml olivového oleja
10 polievkových lyžíc javorového sirupu (príp. môžete miešať javorový sirup s agáve a medom)
250g celozrnnej špaldovej múky
1 čajová lyžička prášku do pečiva
hrsť posekaných vlašských orechov
60g posekanej horkej čokolády
(ak by sa vám náhodou zdala príliš silná chuť olivového oleja v ceste, pridajte aj cca 1 čajovú lyžičku škorice)

Zmiešajte suché suroviny- múku, prášok do pečiva, orechy, čokoládu a prípadne aj škoricu.


Pridajte "mokré" suroviny- olivový olej a javorový sirup. Všetko spolu riadne premiešajte. Nelakajte sa, surové cesto je celom vlhké.


Z takto pripraveného cesta tvarujte guľky, resp. hrudky a klaďte ich na plech vystlaný papierom na pečenie.


Takto pripravené hrudky nechajte piecť pri 170 stupňoch 12-15 minút a po vybratí z rúry ich nechajte vychladnúť na plechu, po upečení sú krehké.

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Pintereste 
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára