sobota 10. septembra 2016

Cuketová buchta plná orechov.

Máme za sebou prvý septembrový týždeň. U nás to ešte veľká sláva nebola, pretože do školy Anička nechodí, ešte pár týždňov má čas.
Ale zato sa diali iné veci. Začali sme s príkrmami priatelia! Nikdy som nad tým nerozmýšľala, že som sa tiež reálne musela naučiť jesť, chápať, že tie ústa naozaj musím vedieť otvoriť, aby som do seba jedlo dostala, berie sa to ako automatika a prirodzená vec. Ale je to vlasne veľká veda!
Začali sme s mrkvičkou. Prvý deň bol taký rozpačitý a o jedení by sa dalo hovoriť naozaj len symbolicky, ale už mrkvičkujeme cez týždeň a krásne sa nám to rozbehlo. Anička sa veľmi dôležito tvári a krásne prežúva, aj keď reálne nemá čo, keďže to má viac pyré, ako tuhú stravu. Ale ja sa z toho veľmi teším, pretože som čakala, že mrkva bude všade, len nie v ústočkách.
Tí, ktorí ma sledujete aj na fejsbúku, ste videli, že príkm pripravujem v parnom hrnčeku od Aventu, a je to parádna vec, vrelo odporúčam. Takže mamičky, ak premýšľate, v čom a ako pripravovať papania, tento hrnček je jasná vec.

Ale teraz späť k jedeniu pre dospelých. Dnes tu mám pre vás tohto fešiho, pripraveného z cukety, orechov a samých dobrých vecí. No a to najdôležitejšie, je pripravený s láskou...


 pripravte si:
175g vlašských orechov
200g hnedého cukru
200g zmäknutého masla
150g hladkej pšeničnej múky
130g celozrnnej pšeničnej múky
1/2balíčku prášku do pečiva+1/2 kávovej lyžičky sódy bikarbóny
3 celé vajíčka
150g bieleho jogurtu
šťava z 1 citrónu
140g postrúhanej cukety najemno

V mixéri si spoločne pomelte orechy s cukrom na jemnú múčku.



Do misy robota si zatiaľ pripravte pokrájané maslo, obe múky, prášok do pečiva a sódu bikarbónu, vajíčka, jogurt a šťavu z citrónu. Pridajte pomleté orechy s cukrom a nechajte vymiešať na krémové hladké cesto.



Nakoniec pridajte cuketu, premiešajte a vylejte do vymastenej formy na pečenie alebo plechu.



Buchtu nechajte piecť cca 40 minút pri 175 stupňoch. Nechajte vychladnúť a pocukrujte.


Hotovo! Koláč servírujte buď len takýto, s cukrom, alebo pridajte pridajte lyžičku dobrého džemu, prípadne citrónovú zmrzlinu. Nech chutí!

Ak si želáte dostať na mail informáciu o novom videu alebo príspevku na blog, napíšte mi sem dole do komentára svoju emailovú adresu, rada sa vám vždy ozvem s novým príspevkom.

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Instagrame (blog.foodependence)
google+ 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára