utorok 20. decembra 2016

Kokosové kopčeky.

Dnes tu mám pre vás favorita môjho tohtoročného vypekania, a to sú tieto parádne kokosové kopčeky. Celkovo som si všimla, keď som prechádzala haldy časopisov o varení a pečení, že tohtoročným hitom vianočných vypekancov je kokos. A ja sa do tejto vlny pridávam.
Príprava nie je vôbec zložitá, v podstate ani časovo náročná. Kopčeky vás prekvapia viackrát. Hneď po vytiahnutí z rúry sú mäkké nadýchané, včera už sadli a sú trošku chrumkavejšie, tak som zvedavá, aké budú v sobotu. Ako na ne, čítajte ďalej...


pripravte si:
100g mäkkého masla
100g práškového cukru
100g strúhaného kokosu
150g hladkej múky
1/2 balíčku prášku do pečiva
štipka soli
2 bielky
strúhaný kokos na obalenie

Maslo si vyšľahajte s polovicou cukru do peny, primiešajte preosiatu múku s práškom do pečiva a kokos.
Bielky spolu so štipkou soli vyšľahajte do polotuha a zapracujte druhú polovicu cukru. Šľahajte pokým nebude sneh tuhý aj na špičkách. Takto pripravený sneh zapracujte do múčneho základu a opatrne, ale riadne premiešajte. Takto pripravené cesto zabaľte a nechajte v chladničke oddychovať 30 minút až hodinu.
Potom z cesta vypracujte menšie guličky, tie obaľte v kokose a dajte na plech vystlaný papierom na pečenie.
Pri 150 stupňoch nechajte piecť 15 minút. Guličkám nechajte menší odstup, stanú sa z nich kopčeky, tak aby sa vám nezlepili.
HOTOVO! Nechajte vychladnúť, odložte do misky a nechajte aspoň dva dni oddychovať v chlade.



Ak si želáte dostať na mail informáciu o novom videu alebo príspevku na blog, napíšte mi sem dole do komentára svoju emailovú adresu, rada sa vám vždy ozvem s novým príspevkom.

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Instagrame (blog.foodependence)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára