piatok 24. februára 2017

Králik dusený na cesnaku.

Takto pred rokom som už balila pomaly kufre v práci a pripravovala sa na materskú. Ja som už celý rok doma! A môžem vám priatelia s úprimnosťou povedať, že naozaj netuším, ako to rýchlo ubehlo. Keď si teraz len tak v rýchlosti prebehnem, čo všetko sa za ten rok udialo, je to až neuveriteľné, čo sa dá zažiť v živote tak malého človiečika. Škoda, že si na to nepamätáme. Alebo je to nakoniec aj dobre :-) ?
Čo je ale dobré, a na čo netreba zabúdať, je dobré jedlo. Dnes tu mám pre vás môjho milovaného králika. Je to zmena oproti klasike na smotane, alebo pečenému, tentokrát som ho dusila na cesnaku. Ako to dopadlo, čítajte ďalej...

pripravte si:
očistené a umyté porcie králika ( ja som použila vaničku s králikom z lidlu, boli tam šikovné tri porcie)
6 strúčikov cesnaku
200ml bieleho vína
kurací alebo zeleninový vývar
rozmarín, olivový olej, hladká múka, soľ, korenie
zemiaky, maslo a mlieko na zemiakovú kašu
pokrájaná cibuľka a čerstvé lístky špenátu 

Očistené a umyté porcie králika osoľte, okoreňte a obalte v hladkej múke. Dajte opiecť z oboch strán na oleji.


Pridajte roztlačené strúčiky cesnaku a rozmarín. Zalejte vínom a nechajte vypariť alkohol, trvá to cca 3-4 minúty na silnejšom plameni.



K zredukovanému vínu pridajte vývar, zalejte do cca 2/3 hrnca a prikryté nechajte dusiť aspoň 40 minút, resp. kým sa králik neurobí.


Medzitým si pripravte prílohy- ja som robila dve. Zemiakovú kašu a špenát.
Zemiaková kaša klasika- uvarené a scedené zemiaky som popučila, pridala maslo a mlieko a spolu vymiešala na kašu.
Špenát- na panvici som nechala rozohriať olivový olej, pridala som pokrájanú cibuľku a umytý špenát, nechala som spariť a odstavila som z ohňa.
A potom už len podávať. Najskôr zemiaková kaša, potom špenát a nakoniec králik preliaty vynikajúcou cesnakovo vínovou omáčkou.
DOBRÚ CHUŤ!

Ak si želáte dostať na mail informáciu o novom videu alebo príspevku na blog, napíšte mi sem dole do komentára svoju emailovú adresu, rada sa vám vždy ozvem s novým príspevkom.

Toto všetko a ešte viac nájdete na:
Instagrame (blog.foodependence)
google+


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára